SZABÁLYZAT
1. Bírói Testület
-
A Bírói Testület (továbbiakban BT) feladata, a szerverkezelés illetve a versenyek lebonyolítása és a bajnoksághoz tartozó egyéb teendők elvégzése.
-
A bajnokságban a vitás eseteket a BT bírálja el.
-
A BT határozatát el kell fogadni a játékosoknak, ellene fellebbezni nem lehet.
2. Chat és Fórum szabályok
-
A verseny és az időmérő alatt a chat használata SZIGORÚAN TILOS! Csak a szabadedzéseken ill. a WarmUp-on megengedett a chatelés. „Chat-stop”-ot csak BT tag rendelhet el. TILOS a Chat-stop után üzenetet írni, ha ezt valaki megszegi, a BT kivizsgálás után büntetést szab ki rá. Amennyiben a szerverrel problémát észlelsz az jelezheted!
-
A TeamSpeak használata ajánlott, mert a futamok alatt ezen keresztül lehet tartani a kapcsolatot a társakkal!
3. Versenyek lebonyolítása
-
Teszt lehetőség: A szerver egész héten NONSTOP fut. A versenyek hetente kerülnek megrendezésre, ennyi idejük van a pilótáknak a felkészülésre. A futam időmérőjéig illetve a hotlapson legalább 30 körnek szerepelnie kell a versenyző neve mellet. Aki ezeknek a feltételeknek nem tesz eleget, nem indulhat az adott futamon/futamokon.
-
Versenynapok: A verseny előtti hivatalos szabadedzés 18:00 től kezdődig és az időmérő kezdetéig tart. Ezen idő alatt a Chat használata engedélyezett. Az időmérésen, úgy mint a versenyen is, CHATSTOP szabály van érvényben. A warm up alatt a pilóták már nem hagyhatják el a szervert. Ha valaki a warm up alatt önhibáján kívül lecsatlakozik a szerverről, az az újracsatlakozás után tudassa a BT tagokkal hogy mi történt, hogy visszakaphassa az eredeti rajtpozícióját. A verseny, pontokat csak azok a pilóták kaphatnak akik a verseny 80%-át teljesítették!
4. Vezetési szabályok
-
Pályaelhagyás, kanyar/sikán levágások:
-
A pálya szélét jelző vonalon és a kerékvető külső felén túl lévő területet versenyzés céljára használni nem lehet, az itt történt előzések érvénytelenek! Ebben az esetben az előzést végrehajtó versenyzőnek maga elé kell engednie a leelőzött versenyzőt, ellenben büntetés sújtja. Mind az időmérők, mind a versenyek alatt min. 2 keréknek a pálya aszfaltján kell lennie, illetve ha a rázókő mögött műfű található akkor minimum 2 keréknek a rázókövön kell lennie. TILOS levágni a kanyarokat, lassítókat! Ha valaki baleset elkerülése ill. kicsúszás (vezetéstechnikai hiba is) miatt hagyja el a pályát, akkor az természetesen nem számít vágásnak!
-
Tükrök használata:
-
Tükrök használata kötelező, hiszen ezek nélkül elég nehéz megítélni a hátul lévő helyzetét. Olyan külső nézet használata TILOS amelyiknél nem látszanak a tükrök!!!
-
Védekezés:
-
A védekező versenyzőnek nagy a felelőssége. Verseny közben indokolatlan fékezéseket a mögötte autózó kárára nem tehet! Az előző esetek értelmében a kanyarban és az egyenesben is elég helyet kell hagynia a már mellette haladónak.
-
Cikázás, Kiszorítás:
-
Egy esetleges előzési kísérletben a védekező fél maximum egyszer válthat ívet.
Ha már a támadó versenyző a védekező mellé ért akár orrhosszal is, egyikük se szoríthatja le szándékosan a másikat. Minden egyéb abnormális irányváltoztatás szigorúan tilos!
TILOS A CIKÁZÁS!
5. Lekörözés:
-
A KÉK ZÁSZLÓ jelentése:
-
Éppen leköröző autó(k) közeledik mögötted, készülj fel az elengedésükre!
-
Az elengedés elsődleges célja a gyorsabb pilóta elengedése, a második lehet csak a minimális idővesztés!
-
Ezt a manővert sokféle módon végre lehet hajtani viszonylag kevés időveszteséggel:
-
egyenesben kigyorsításkor vagy fékút előtti félrehúzódással
-
lassú kanyarban félrehúzódással
-
Mindig jelezzük előre az elengedés szándékát egyenesben a pálya szélére húzódással!
-
Ha a lekörözendő versenyző bármilyen formában feltartja a lekörözni készülő pilótát, akkor ez esetben figyelmeztetést kap! Ha manőverével balesetet (a lekörözni készülő versenyző autója bizonyíthatóan megsérül manővere következtében) okoz akkor súlyosabb büntetésre: diszkvalifikációra, esetleg eltiltásra számíthat! Gyorsabb, de lekörözött versenyző visszaveheti a körét, de a körön lévő fél nem köteles őt elengedni, de a sportszerüséget mindenki tartsa a szeme előtt.
-
Felvezető kör alatti viselkedés:
-
A felvezető kör a rajt előtt megtett teljes bemelegítő kör, ami a rajtfelállással ér véget. Aki erre nem jön ki a boxból az a boxutcából kénytelen elrajtolni.
Aki a formációs kör alatt olyan manővert csinál, hogy azzal veszélyezteti a mögötte vagy előtte haladót büntetésben fog részesülni.
Mindenki fokozottan figyeljen az előtte haladó mozgására. Tartsunk megfelelő távolságot és lehetőség szerint ne ugyan azon a vonalvezetésen menjünk, így elkerülhetjük az ütközéseket.
Ha kicsúszunk a felvezető kör alatt, akkor a célegyenesig ott maradjunk, ahova visszajöttünk a pályára. Ezt a pályán közlekedők is jegyezzék meg, ne engedjünk vissza senkit magunk elé, ha kicsúszott. A rajtrácson vissza vehetjük a pozíciónkat.
6. Egyéb:
-
TILOS a pályán menetiránnyal szemben haladni és TILOS kicsúszás után másokat veszélyeztetve visszatérni a pályára! TILOS a boxutcában több helyet visszatolatni ésTILOS a boxutcában előzni (csak akkor megengedett, ha a megelőzni kívánt autó bizonyíthatóan műszaki okok miatt lassult le)! TILOS a boxkijárati vonalat átlépni ésTILOS a boxutcában másokat szándékosan feltartani!
7. Óvások
-
Az óvásokat Privát üzenetben kérjük!
-
Az óvásban jelezni kell melyik körben és kivel történt az incidens ajánlott a replay szerinti pontos időt is írni.
-
Kérünk minden ligatagot, hogy az óvás előtt mindenképpen nézze meg a saját visszajátszását.
8. Büntetési alapelvek
-
Chatstop megszegése: 2 helyes hátrasorolás a rajtrácson.
-
Időmérőedzésen a leggyorsabb körben vágás: 1 másodperc hozzáadása a legjobb időhöz.
-
Boxutca záróvonalak átlépése: + 20 másodperces a futamidőhöz.
-
Többszöri vágás: + 10 másodperc a futamidőhöz.
-
Rendszeres vágás: + 15 másodperc a futamidőhöz.
-
Folyamatos vágás(nincs legalább 3 értékelhető kör): Eredménytörlés.
-
Kilökés, visszaengedéssel, pozícióvesztéssel: + 20 másodperc a futamidőhöz.
-
Kilökés, visszaengedés nélkül: + 30 másodperc a futamidőhöz.
-
Súlyos baleset és ellenfélnek sérülés okozása: Eredménytörlés és következő futamon boxrajt.
-
Rajtbaleset okozása: Futameltiltás.
-
Súlyos rajtbaleset okozása: Kizárás.
-
Továbbá két figyelmeztetés után automatikusan 2 rajthelyes büntetést kap a versenyző!
-
A büntetési alapelvektől a BT eltérhet!
-
A ligában minden területen (szerver, stb) TILOS káromkodni , a ligatagokat, versenyzőtársakat és a ligát szidalmazni, becsmérelni.Azonnali kizárást von maga után!
-
Aki nem fogadja el a szabályokat és nem tud alkalmazkodni, vagy nincs azon a szinten, hogy sportszerűen versenyezzen az nem lehet ligatag!
|